ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

 

Το applet  απεικονίζει σημεία στο καρτεσιανό επίπεδο με την βοήθεια των συντεταγμένων τους. Κάθε σημείο απεικονίζεται με διαφορετικό χρώμα και με εμφανιζόμενες  συντεταγμένες στην δεξιά πλευρά του applet.


Σκοπός είναι η άσκηση των μαθητών στον εντοπισμό σημείων στα 4 τεταρτημόρια ανάλογα με το πρόσημο των συντεταγμένων, η σχέση των συντεταγμένων, όταν τα σημεία συνθέτουν ευθεία γραμμή, η φυσική σημασία της μηδενικής τετμημένης και τεταγμένης.
 

Το applet  έχει μεταφραστεί στα ελληνικά από τον επιμορφωτή με επέμβαση στον κώδικα υπερκειμένου και έχει απομονωθεί από το Διαδίκτυο.


 Οι μαθητές αφού εξοικειώθούν  με την χρήση του, εκτελώντας μερικά παραδείγματα, καλούνται να συμπληρώσουν το φύλλο εργασίας, το οποίο έχει συνταχθεί με την συνεργασία επιμορφωτού και καθηγήτριας που εκτέλεσε τη διδασκαλία. Αυτή έγινε τον Μαϊο του 2001 στο Πειραματικό Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Ιωαννίνων παρουσία του επιμορφωτού  Νέων Τεχνολογιών Αναστασιάδη Σπυρίδωνα – ΠΕ4

Ο καθηγητής οφείλει να συμβουλεύσει τους μαθητές στη κατανόηση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας χωρίς να τους δίδει απαντήσεις, να ελέγχει τις ομάδες των μαθητών εάν παρουσίασαν σωστά στην οθόνη τα σημεία που ζητεί το φύλλο εργασίας και να τους καθοδηγήσει στη διατύπωση των συμπερασμάτων τους.

 

 

Προς το τέλος της διδασκαλίας ο καθηγητής οφείλει να θέσει ερωτήσεις προς κάθε ομάδα για να ελέγξει εάν οι  οι μαθητές  αντιλήφθηκαν  την αντιστοιχία γεωμετρικής θέσης και συντεταγμένων καθώς και την έννοια της κλίσης μιας ευθείας,  η οποία διέρχεται από την αρχή των αξόνων .(y=ax)


Η τελευταία δραστηριότητα πρέπει να απαντηθεί  γραπτώς  πάνω στο φύλλο εργασίας και να ελεγχθεί η σωστή τοποθέτηση των συντετεγμένων στον τύπο που υπολογίζει την απόσταση δύο σημείων. Ολες οι δραστηριότητες στοχεύουν στην κατανόηση εννοιών και όχι στην άσκηση των μαθητών σε υπολογισμούς.